Dagordning & Verksamhetsberättelse för stämman

23. Inkomna motioner
  24. övriga frågor
  25. avslutning

Ladda ner som pdf: https://falkenberg.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/229/2022/03/Dagordning-FNF-2022.pdf

Verksamhetsberättelse 2021

eller ”Vad hände egentligen i Falkenbergs Naturskyddsförening under året som gick?”

Året 2021 var återigen ett annorlunda år för föreningen, eftersom pandemin fortsatte och orsakade inställda programaktiviteter.. De flesta styrelsemöten har genomförts digitalt. Åsmötet hölls den 16 maj. Med andra ord hände inte så mycket i form av programaktiviteter, men vi har varit aktiva med att skriva olika yttrande, motioner och insändare, se nedan.

Styrelsen har haft 10 protokollförda möten samt två planerings/arbetsmöte.

Även under detta år har programsamarbetet med övriga organisationer, i Studiefrämjandets regi, fortsatt.

Styrelsen har under året bestått av:
Ordf.                        Per Ranebo, Falkenberg
Vice ordf.                 Per Sjövall, Falkenberg
Sekr.                        Bengt Hackberg, Vinbergs kyrkby
Kassör                     Lena Berglund, Köinge
Medlemsansvarig   Lena Engström, Falkenberg
Hemsidesansvarig  Tommy Nilsson, Falkenberg (adjungerad)
Ledamöter              Rune Weinstrand, Falkenberg
Kjell Birgersson, Falkenberg
Suppleanter            Agneta Dannberg, Falkenberg
Hans-Örjan Nohrstedt, Glommen
Georg Romanov, Falkenberg
Gerd Weinstrand, Falkenberg

Valberedningen har utgjorts av Anders Källström (sammankallande) och Magnus Sjöberg
Revisorer:             Per-Olof Erlandsson, Ullared
Hans Nilsson, Fegen
Suppl.                     Kajsa Hagblom, Falkenberg

Antalet medlemmar var under 2021, 855 personer inklusive familjemedlemmar.

Föreningen var representerad på länsstämman av Lena Berglund, Lena Engström och Per Sjövall. På riksstämman representerades kretsen av Tommy Nilsson.

Exempel på aktiviteter under 2021:

• Möte i Ätrafors om strandskyddet.
  • Vi har fattat beslut om att lägga upp programmet på hemsidan istället för utskick via post.
  • Vi har lämnat in en motion till Ätrans vattenråd om naturvårdsperspektiv på remissen från Vattenmyndigheten ang. förvaltnings- och åtgärdsplan för Ätran.
  • Tomas Björnsson, ordförande i Naturskyddsföreningen i Lund har gjort fina cykelkartor över inre delarna av kommunen, där vår logga finns med tillsammans med Ekomuseum Nedre Ätradalen.
  • Vi har lämnat synpunkter till kommunledningen om Carlsbergs utbyggnad vid Källstorps våtmark. Ett medborgarförslag är inskickat om att bevara jordbruksmarken i kommunen. Ett svar på insändare om strandskyddet är infört i HN. Kretsen har lämnat yttrande ang. nya skolan i Tröingedal. En insändare har skrivits och införts i HN ang. vår kritik av olika trädfällningar i kommunens tätortsnära växtlighet. Ett remissvar på Fördjupad översiktsplan för Falkenbergs stad. Styrelsen har engagerat sig på flera olika sätt mot de två omdiskuterade byggena i Olofsbotrakten och på Grimsholmen.

Ladda ner som pdf: https://falkenberg.naturskyddsforeningen.se/wp-content/uploads/sites/229/2022/03/Verksamhetsberattelse-2021.pdf